Školski psiholog stručna je podrška učenicima, roditeljima i učiteljima. Njegov rad obuhvaća:

Školski psiholog:

  • prepoznaje individualne potrebe učenika te provodi individualno i grupno savjetovanje
  • obavlja psihološke procjene učenikovih mogućnosti (pri upisu u školu, tijekom školovanja, u slučaju školskog neuspjeha ili procjene darovitosti)
  • prepoznaje potencijalne teškoće u učenju te pomaže u razvijanju učinkovitih strategija učenja i prevladavanju problema poput slabije koncentracije ili ispitne anksioznosti
  • prepoznaje i prati darovite učenike te razvija programe za poticanje njihovih sposobnosti
  • prepoznaje poteškoće u ponašanju, emocionalne i obiteljske izazove te pruža podršku njihovom prevladavanju
  • pomaže učenicima u suočavanju sa stresnim i kriznim situacijama
  • provodi programe prevencije nepoželjnih oblika ponašanja, jačanja samopouzdanja, socijalnih vještina i prevencije zlostavljanja
  • provodi krizne intervencije kada je potrebno

Školski psiholog:

  • pomaže roditeljima razumjeti razvojne i individualne potrebe djeteta
  • savjetuje o razvijanju učinkovitih roditeljskih vještina i poticajnog okruženja za učenje
  • educira roditelje o temama iz razvojne, kognitivne i primijenjene psihologije
  • povezuje roditelje s relevantnim vanjskim institucijama (zavodi za socijalni rad, zdravstvene ustanove, profesionalna orijentacija i dr.)

Školski psiholog:

  • analizira školsku klimu, prepoznaje teškoće i snage te pomaže u razvoju pozitivnih odnosa u kolektivu
  • promiče suvremene metode rada, kreativne i suradničke pristupe (timski rad, projektna nastava i sl.)
  • uvodi suvremene metode praćenja i vrednovanja učeničkog znanja
  • pomaže nastavnicima prepoznati te adekvatno odgovoriti na razvojne i individualne potrebe učenika
  • educira osoblje o novim spoznajama iz područja psihologije
  • promiče toleranciju i uvažavanje različitosti među učenicima i djelatnicima
Skip to content